KIRPPUKOTI

KIRPPUKOTI

tiistai 1. huhtikuuta 2014

Rakas Helsinkini

Viime viikolla pyörähdin keväisessä Helsingissä koulutusmatkalla. Asun nyt Oulussa, mutta olen kotoisin Helsingistä. Helsinki on minun silmissäni tänä päivänä kaunis, elävä ja mielenkiintoinen kaupunki. Ehkä siksi, että pääsen sinne nykyisin niin harvoin. Ihmiset ovat hyväntuulisempia ja avoimempia kuin Oulussa. Mulla oli aikaa kierrellä hieman kirppareilla ja sisustusliikkeissä. Lähes joka putiikissa juttelin myyjien/omistajien kanssa. Poimin tähän muutaman mielestäni tutustumisen arvoisen paikan.

Oivan kirppis Kalliossa, Kolmannella linjalla. Hinnat olivat maltilliset, hyvää tavaraa, voi tehdä löytöjä. Mulla rajoitti ostosten tekoa se, että olin junalla liikenteessä.





Mariankadun Olkkari, Kruunuhaassa. Kaikkee kivaa, osa tavaroista vanhoja.




UFF Fredalla. Paljon retroa: verhoja, liinoja, tyynyjä ja iso vaateosasto. Täällä mä menin vähän sekasin enkä osannu ostaa ku yhen huivin.





Götän maailma, Tarkkámpujankadulla.
Omituista antiikkia. Täytettyjä lintuja ja eläimiä. Kallis liike, koska tavarat on oikeaa antiikkia.








Smyygi Pikku-Roballa. Hurjan ihania sisustustavaroita. Ostin itelle tollasen ripustettavan hehkulamppumaljakon.




Muihin pikku ostoksiin palaan ens kerralla. Oli kyllä piristävä reissu!

10 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Niin oli, kesällä taidan kiertää samanlaisen kierroksen.

      Poista
  2. Smyygi on Iso-Roballa :)

    VastaaPoista
  3. Kiva blogi täällä, liityin lukijaksi :)

    VastaaPoista
  4. Täytyypi käydä näitä vinkkikirppiksiä läpi! Oiva onkin jo tuttu, tosin sen hinta-laatusuhteesta olen vähän eri linjoilla - ikean lamput maksavat enemmän kuin ikeassa, mutta kivoja retrotavaroitakin löytyy. Tuo Olkkari täytyy tsekata!

    VastaaPoista
  5. Oijoi mitä putiikkeja! Huippu katsaus Helsingin tarjontaan, täytyypä ens kerralla tehdä taas kunnon kirppiskierros. Kerran kävin Kalliossa ihan mahtavassa kaupassa, jonka nimi oli Wanha Kaarle. Siellä ois ollut vaikka mitä aarteita. (http://www.wanhakaarle.com/)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en käyny Wanhassa Kaarlessa, tais olla kiinn just silloin.

      Poista