KIRPPUKOTI

KIRPPUKOTI

maanantai 30. syyskuuta 2013

Sinkkiä ja rautaa

Moikka pitkästä aikaa. Täällä on oltu jotenkin lamaantuneena kun syksy iski kunnolla päälle. Kesällä virtaa on selkeästi enemmän. Kyllä mä silti syksystä tykkään, pitää vaan päästä tiettyyn moodiin.

Moodia haen mm. syksyn väreistä. Alla olevat kurpitsat ja muut somisteet ovat Kaakkurin Citymarketin yhteydessä olevasta kukkakaupasta, joka on mielestäni Oulun parhain.




Kirpputoreilta olen lähinnä haeskellut kukka-astioita ja löytänytkin muutaman. Tän ison sinkkiastian bongasin kirpputori Aarrearkusta. Hinta oli 35e, mutta minä itkin ja maksoin.
Istutin siihen kaikkee vihreetä sikinsokin.



Onneksi seuraavan astian hinta kompensoi hiukan menetyksiä. Vanha rautapata vain 2e. Tää on Rautatienkadun kirppikseltä, joka on avoinna vain torstaisin.



Ja sit  kirppis Aarrearkusta ostamani iso ruskea pullo. Olen jo pidempään halunnut tälläisen.
Nyt ollaan taas niissä hinnoissa, joista ei puhuta ääneen. Mutta ostinpahan synttärilahjan itselleni. Se pöytä mistä tämän löysin oli täynnä ihania vanhoja tavaroita, hinnoilla oli kylläkin nekin pilattu.


Vielähän meille 1 pannu mahtuu. Aarrearkusta, hinta 10e.

Viime sunnuntain Ookko nää -peräkärrykirppikseltä ei löytynyt muuta kuin lyhty, 1.5e.

Pari uutta lukijaakin on näemmä löytänyt tiensä tänne piskuiseen blogiini. Olette tervetulleita. Jopa arvon Kartanonrouvakin on liittynyt rahvaan joukkoon! Itsellä on vapaapäivinä tapana seikkailla blogimaailmassa muutaman tunnin ajan ja etsiä uusia persoonallisia ja inspiroivia blogeja. Olen siis blogikoukussa. Oikea sohvaperunanörtti. Viime aikojen parhaita tärppejä ovat olleet: Kirjeitä kartanonrouvalta, Vadelmatalo, Hand made by Heini sekä Pilviraitti.

Olen vähän miettinyt. Kun sais 10 lukijaa kasaan ni vois arpoo jotain. Kirppukodissa arvotaan tietty jotain kirpparilta löydettyä. Vaikka peltipurkki. Niitähän mulla on.

Ens viikonloppuna olis sitten ohjelmassa antiikki- ja keräilymessut Club Teatrialla.  Be there!

2 kommenttia:

  1. Kirppukartanon rouva tervehtii ja iloitsee näin värikkäästä ja kirpputoreja rakastavasta blogista :) Himoitsen myös tuollaista ruskeaa pulloa, ja muutkin löydöt ovat hienoja! Kyllä kannattaa kierrellä.

    VastaaPoista
  2. Tervehdys kartanon rouva! Sulla on kanssa hieno blogi ja todella kaunis koti. Kirjoittelet kiinnostavista asioista. Puutarhajutut on kivoja. Mulle kirpparilla käyminen on myös eräänlaista terapiaa ja kun seinät kaatuu päälle niin pääsee tuulettumaan. Oikein mukavaa syksyn aikaa sinne!

    VastaaPoista